duminică, 28 august 2011

Inceputul aviatiei

Din totdeauna omul a avut un mare vis...sa zboare ca o pasare maiastra. Eee si uite ca au reusit . Mari pioneri ai aviatiei cum ar fii: Fratii Wright , Louis Bleriot , Henri Farman , dar si pioneri ai aviatiei romane cum ar fi : Henri Coanda , Aurel Vlaicu , Stefan Protopopescu , Traian Vuia si multi altii au reusit sa creeze ceea ce pentru noi acum este un lucru banal dar in acel timp era un lucru despre care se credea ca nu va putea niciodata sa zboare.

În anul 1889 frații Wright încep construirea primului avion nemotorizat, un planor cu aripi duble. Din studiul tabelelor lui Lilienthal stabilesc că fusese calculat greșit coeficientul "Smeaton" (un coeficient al raportului dintre portanță și rezistența opusă de aer). Pentru experimentarea practică construiesc pentru prima oară un canal cu curent de aer.
În octombrie 1900 are loc prima încercare de zbor fără pilot în regiunea Kill Devil Hills lângă Kitty Hawk din Carolina de Nord , pe malul Oceanului Atlantic , unde caută să profite de curenții permanenți și puternici de aer.
În vara anului 1901, cu un planor îmbunătățit și cu pilot, reușesc să zboare 100 de metri cu o viteză de 35 de kilometri pe oră. In timpul acestor zboruri experimentale reușesc pentru prima oară să descrie în timpul zborului o curbă. Perfecționând în continuare tehnica zborului, în anul 1902 au reușit să parcurgă o distanța de 622,5 metri. La data de 23 mai 1903 hotăresc montarea în planor a unui motor.



Construirea elicei creează o serie de greutâți, spre exemplu problema unghiului paletelor elicei, care trebuia să ridice în aer un motor de 12 (cai putere) cu patru cilindri și răcire cu apă, având o greutate de 110 kg.
În cele din urmă, după multe încercări infructuoase, la 17 decembrie 1903, Orville reușește să zboare timp de 12 secunde, pe o distanță de 37 de metri, cu o viteză de 10,8 km/h. Wilbur, la rândul său, reușește să zboare în aceeași zi, de data aceasta timp de 59 de secunde, 260 de metri cu o viteză de 19 km/h.
Avionul lor, Kitty Hawk avea lățimea (inclusiv aripile) de 12,3 m, lungimea de 6,4 m și o greutate de 340 kg, fiind construit exclusiv din lemn, având aripile din pânză întinsă pe o ramă. În anii următori frații Wright îmbunătățesc continuu tehnica zborului prin perfecționarea elicei și dotarea avionului cu un motor mai puternic, produs de Alberto Santos Dumont în 1906 - 1907
În 1905 apar primii pionieri europeni ai zborului, Traian Vuia, care zboară în Paris , la o înălțime de 12 m, în ziua de 18 martie 1906 și Jacob Christian Hansen Ellehammer, care în septembrie 1906, zboară pe insula Lindholm pe o distanță de circa 40 de m.


Un comentariu:

  1. Fratii Wright au fost niste impostori

    Pe linga faptul ca motorul lor era prea slab sa ridice avionul de la sol, fratii Wright mai folosesc in 1903 si elice care au aparut abia in 1908, ca sa nu mai vorbim ca in Noiembrie 1907, unul din frati l-a vazut pe Henri Farman zburind la Paris cu un avion foarte asemanator celui cu care, echipat cu un motor frantuzesc marca Barriquand et Marre, W. si O. Wright aveau sa apara in public abia incepind din August 1908.

    vezi: http://wright-brothers.wikidot.com

    RăspundețiȘtergere