S-au produs două modele, 757-200 şi 757-300. A fost oferit şi un model 757-100, de capacitate mai mică, dar, din cauza masei specifice prea mari, nu a fost popular, şi nu a intrat niciodată în producţie.
- 757-200 a fost modelul iniţial şi cel mai bine vândut. Diametrul fuselajului superior este identic cu cel de la Boeing 707, Boeing 727 şi Boeing 737. Poate transporta până la maximum 234 de pasageri (deşi configuraţia maximă folosită în mod curent este de 228 de pasageri). Modelul este oferit şi cu două modele de uşi de evacuare în caz de urgenţă - fie cu două uşi pe aripă, fie cu o uşă în spatele aripii. Autonomia este de 7222 km
- 757-200PF/SF este modelul de marfă derivat din 757-200. Masa maximă autorizată este de până la 113.4 tone în configuraţie standard, care poate fi extinsă (cu acordul Boeing) la 115.6 tone. Acest lucru se traduce în 15 containere de 223x317 cm pe puntea principală şi 51.3 m3 pe punţile inferioare, pentru o capacitate de 39.78 tone. Autonomia avionului încărcat la capacitate este de 5371 km, pretându-se excelent curierilor expres de pachete şi scrisori. Modelul PF este produs din fabrică fără ferestre şi dotări interioare, pe când modelul SF este o conversie din modelul de pasageri. Clienţi principali sunt DHL şi United Parcel Service.
- 757-300 este un model lungit al avionului, introdus în 1998, oferind capacitate de maxim 289 pasageri (deşi configuraţia maximă folosită este de 280 de pasageri). Autonomia acestui model este redusă la 6421 km. Pentru a respecta reglementările de siguranţă, sunt oferite 8 uţi. În rest, modificările sunt minore, masa maximă autorizată şi capacitatea de combustibil fiind identice cu cele oferite de 757-200. Au fost produse doar 55 de bucăţi din acest model.
- Au fost oferite şi modele VIP, 757 fiind, de altfel, avionul folosit de preşedinţii Mexicului, Argentinei şi de vicepreşedintele SUA.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu